logo

26 Ağustos 2015

Büyük ihalede büyük skandal

SON DAKİKA

Televizyonların bile canlı yayınladığı 4,5 G ihalesine bazı gazeteciler “yerimiz dar” denilerek alınmadı.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın isteğiyle ismi 4G’den 4,5G’ye dönüşen 2,3 milyar euroluk ihalede muhalif basına akreditasyon uygulandı. Televizyonların bile canlı yayınladığı ihaleye bazı gazeteciler, “yerimiz dar” denilerek alınmadı.

Skandal akreditasyon uygulamasını, ihaleyi düzenleyen ve bağımsız üst kurul olarak görev yapması gereken Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) yaptı. İhaleyi izlemek üzere bina önüne gelen Zaman Gazetesi ve Cihan Haber Ajansı muhabirleri içeri alınmadı.

BTK iletişim yetkilileri, toplantı duyurusunu tüm medya kuruluşlarına gönderdiklerini, buralardan gelen geri dönüşler ve bildirilen isimler doğrultusunda gazetecileri salona aldıklarını söylediler. Yetkililer, salonun dar olması nedeniyle de ilk gelen gazetecileri içeri alabildiklerini iddia ettiler. Ancak, bildirimin muhalif medyaya gitmediği anlaşıldı.

Zaman ve Cihan Ajansı’nın yanı sıra Bugün Gazetesi’ne de BTK’dan toplantıya ilişkin bildirim ve davet yapılmadı. Aynı şekilde Sözcü Gazetesi de 4,5G ihalesine çağrılmadı, yer darlığına ilişkin uyarı yapılmadı. Sözcü Gazetesi muhabirinin telefonla yaptığı toplantıya katılma talebi de “Buraya gelseniz de sizi içeri alamayız. Yerimiz doldu” denilerek geri çevrildi.

Muhalif gazetelerin muhabirleri yer yokluğu gerekçesiyle kapıdan geri çevrilirken yandaş medya kuruluşlarının muhabirlerine anında yer açıldı. Bu muhabirler ziyaretçi kartı verilerek salona girmeleri sağlandı.

Kaynak:Sözcü


Etiketler: » » » » » » » »
Share
#

SEN DE YORUM YAZ